تسلیت هنرمندان به مناسب شهادت امام رضا (ع)/افشای پشت پرده سینما توسط بازیگر اخراجی ها+عکس
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۵۹۴
خبرگزاری میزان- بیست و هفتمین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه هایی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به گلایههای "سیروس کهوری نژاد" در عرصه بازیگری اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و هفتمین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه هایی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به گلایههای "سیروس کهوری نژاد" در عرصه بازیگری اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به پشت پرده های سینما از وجود برخی روابط ناسالم در آن و همچنین ابتذال رایج در برخی آثار اکران شده طی سالهای گذشته اشاره کرد.
تحلیل دقیق و آمار فروش فیلم های نیمه اول و دوم سال دیگر خبر مهم روز گذشته بود. طبق این تحلیل که توسط خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان تنظیم شده فیلم سوزی در نیمه دوم سال مورد بحث قرار گرفته است.
پشت پرده سینمای امروز به روایت سیروس کهورینژاد/ابتذال در فیلمها، پدر را مقابل فرزندش شرمنده میکند
سیروس کهورینژاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره آخرین فعالیتهای خود در عرصه تئاتر و سینما گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی "من دیوانه نیستم" که به عنوان بازیگر در آن حضور دارم در مرحله مونتاژ است و به زودی اکران خواهد شد همچنین برای بازی در فیلم سینمایی "هالیوودی ها" به کارگردانی حامد کلاهداری قرارداد بستهام که 4 روز دیگر تولید آن شروع می شود.
بازیگر فیلم "اخراجی ها" درباره عرصه بازیگری و ابعادی که این هنر با آن رو به رو است اظهار کرد: بازیگری از نظر من یک وظیفه اجتماعی است و باید بازیگر وظیفه اجتماعی خود را درست انجام دهد. بزرگان عرصه بازیگری و در درجه بعد بازیگرانی مثل ثریا قاسمی، رضا کیانیان، و پرویز پرستویی علاوه بر هنر بازیگری به بعد اجتماعی کار خود توجه دارند و مواظب هستند که چگونه رفتار کنند.
کهوری نژاد درباره وظیفه یک بازیگر در انتخاب نقش ها و توجه به مخاطبان در ایفای یک نقش توضیح داد: بازیگر باید توجه داشته باشد که به راحتی نمیتواند یک نقش را انتخاب کند زیرا که انتخاب او صرفا به خودش مربوط نمی شود و بعد اجتماعی دارد، اما در بسیاری مواقع برخی بازیگران به شکل و ساختار اثری که در آن بازی می کنند و همچنین نگاه مخاطبان توجه نمی کنند.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
روایت پاک نیت از زیارت ده روزه خود در حرم امام هشتم(ع)/هیچکس از بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) دست خالی بر نمیگردد
محمود پاکنیت بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به شهادت جانسوز امام رضا(ع) گفت: به نوبه خود شهادت امام هشتم، امام علی بن موسی رضا(ع) را به تمامی ایرانیان و مسلمانان ایران و جهان تسلیت میگویم.
بازیگر سریال "یوسف پیامبر" با اعلام ارادت همیشگی خود به "امام رضا (ع)" افزود: حضرت ثامن الائمه برآورده کننده تمامی حاجات است. هر ایرانی که به درگاه ایشان برود بی شک دست خالی برنگشته و به حاجت خود می رسد. من هرگاه مشکلی و یا نیاز و خواسته ای داشته باشم به زیارت امام هشتم(ع) رفته و از او حاجتم را می خواهم.
وی در همین راستا افزود: زیارت امام رضا (ع) سعادتی است که باید برای آن طلبیده شویم. من هر وقت بتوانم و قسمت شود به زیارت میروم.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
دیکاپریو و برد پیت همبازی میشوند/پروژه جدید تارانتینو ژانویه کلید میخورد+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کوئینتین تارانتینو در واکنشی جدید اخبار منتشر درباره ساخت فیلمی درباره خانواده چارلز منسن را رد کرد و گفت که این فیلم به اتفاقات سال 1969 می پردازد.
وی با توجه به مشکلات فراوانی که برای "هاروی واینستاین" تهیه کننده اکثر کارهای او پیش آمده کمی از سینما فاصله گرفته و میخواهد در آرامش کامل فیلمنامه تازه ترین فیلم خود را با حال و هوایی عاشقانه تر ژانویه امسال کلید بزند.
شارون تِیت بازیگر و همسر رومن پولانسکی کارگردان توسط منسن و پیروانش در سال ۱۹۶۹ در خانهاش به قتل رسید. پیش از این گفته شده بود این قتل سوژه تازهای برای کارگردان سینما هالیوود شده تا تارانتینو علاوه بر نگارش فیلمنامه کارگردانی آن را نیز بر عهده گیرد.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
آمار دقیق فیلم سوزی در سینمای ایران/تفاوت هشتاد میلیارد تومانی در گیشه نیمه اول و دوم سال 96+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، وضعیت اکران در نیمه دوم سال همواره از سوی اکثر کارگردانان سینما مورد نقد بوده و به گفته اکثر فیلمسازان این روند اکران باعث شکست اقتصادی آثار خواهد شد.
البته شورای صنفی نمایش همواره مخالف این قضیه بوده و اعتقاد دارد که اکران در نیمه دوم سال نمیتواند موجب ورشکستی مالی آثار سینمایی شود.
آنچه این روزها به "فیلم سوزی" شهرت یافته به اکران تعداد بالایی از آثار سینمایی از مهر ماه هر سال باز می گردد. اتفاقی که امسال و با اکران تعداد بسیار بالایی از فیلمها شدت دو چندان گرفته و انتقاد بسیاری از فیلمسازان را در برداشته است.
نگاهی بر جدول فروش سینمای ایران به خوبی نشان دهنده فروش بسیار پایین اکثر آثاری است که در نیمه دوم سال روی پرده می روند. عدم توزیع مناسب آثار کمدی و اجتماعی در دو نیمه سال یکی از مهمترین دلایل این نقطه ضعف بزرگ است به طرزی که این روزها خبری از کمدی های پرفروش نیمه اول سال در سینماها وجود ندارد.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
چرا امام هشتم (ع) را با نام رضا می شناسند؟/راضی بودن به رضای خدا سیره ثامن الائمه است
محمدرضا کربلایی کارشناس مذهبی در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص نام اصلی امام هشتم (ع) گفت: تمامی دوستداران و عاشقان امام هشتم (ع) ایشان را با نام امام رضا (ع) خطاب می کنند و همواره این نام در خانه های مردم برده می شود اما نام اصلی امام هشتم (ع) "علی" است.
وی درباره دلیل نامیدن حضرت ثامن الائمه (ع) به نام رضا، ادامه داد: چندین دلیل را می توان برای این نامگذاری ذکر کرد که نخستین آنها این است که ایشان در آسمان مورد رضایت خداوند و در زمین مورد رضایت خاتم پیامبران (ص) و امامان معصوم (ع) بودند.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام رضا(ع) همواره راضی به رضای پروردگار و از این خصلت ارزشمند به طور کامل برخوردار بودند. راضی بودن به رضای خدا در این امام بزرگوار در حالی اتفاق افتاد که بندگان معمولی در بسیاری از شرایط ، ناراضی هستند و خدا را بابت نعمتهای بیشماری که به آنها عطا کرده است، شکر نمیکنند. دلیل شهرت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به نام "رضا" این است که تمامی افراد و حتی مخالفان، ایشان را پسندیدند و آن حضرت مورد رضایت همگان بودند.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سرگذشت غمانگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
دهم اردیبهشتماه سالروز درگذشت بازیگری است که نه تنها به عنوان نخستین هنرپیشه زن ایرانی شناخته میشود بلکه از منظری دیگر او را اولین قربانی در ناتوانیِ بومی کردنِ تفکر مدرن در سینمای ایران میدانند. صدیقه (روحانگیز) سامینژاد بازیگر فیلم «دختر لر» پس از نقشآفرینی در نخستین فیلم خود آنقدر سختی دید که هرگز حاضر به تکرار این تجربه نشد.
نام روحانگیز سامینژاد که متولد سال ۱۲۹۵ در کرمان بود، با بازی در نقش «گلنار» در فیلم «دختر لُر» برای همیشه در تاریخ سینمای ایران باقی مانده است. «دختر لر» نخستین اثر ناطق سینمای ایران است و در سال ۱۳۱۲ توسط خانبهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا ساخته شد.
با پخش «دختر لر» در سینماها که با استقبال فراوانی هم روبرو شد، سامینژاد به شهرت رسید، اما بعد سرنوشت بسیار تلخی پیدا کرد.
فریدون جیرانی سال ۱۳۸۹ در دورانی که پخش یک مصاحبه با فریماه فرجامی بعد از سالها بیخبری و با تصاویری تکاندهنده از این ستاره سالهای دور سینما واکنشهای تندی را به دنبال داشت، در مطلبی بیان کرد: زندگی بازیگران در سینمای ایران تلخ است و این فقط مربوط به سالهای پس از انقلاب نیست. از ابتدای ورود سینما به ایران این سرگذشت تلخ تکرار شده است. ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۷۶ یک روز صبح به دفتر مجله سینما زنگ زدند و گفتند روحانگیز سامینژاد مُرده است. من تا آن روز فکر میکردم روحانگیز سامینژاد باید سالها پیش مرده باشد.
به خانه خواهرش عالیه زند تبریزی زنگ زدم و دیدم خبر درست است. رفتم خانه عالیه زند تبریزی و فهمیدم سامینژاد بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۷۶ در سن ۸۶ سالگی در تنهایی مرده و روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در قطعه ۳۴ ردیف ۴۴ شماره ۴۶ در جایی گمنامی خاک شده است. رختخواب سامینژاد وسط خانه بود. تنها میراث این اولین بازیگر سینما یک کیسه نایلونی بود و داخل آن یک بسته سیگار، یک شناسنامه و بروشور تانشده «دختر لر».
این کارگردان سینما همچنین گفته بود: من قبل از دیدن این میراث، تصویر سامینژاد را در فیلم تهامینژاد دیده بودم که گریه میکرد و دیگر هیچ. «ایران قادری» که یک روز سرشناسترین بازیگر تماشاخانه تهران بود، چه شد؟ چگونه مُرد؟ چه کسی خبر داشت؟ و خیلیهای دیگر. ریشه سرگذشت تلخ بازیگران در سینمای ایران را باید در جامعهای جستجو کرد که نتوانسته است تفکر مدرن را بومی کند و در خود حل نماید. متاسفانه اولین قربانیان این ناتوانی بازیگران زن سینما بودند.
عباس بهارلو – مورخ و پژوهشگر سینما – در سال ۱۳۸۱ مطلبی درباره این بازیگر نوشته بود که در بخشهایی از آن آمده است: وقتی در سال ۱۳۱۲ فیلمِ «دختر لر» ساخته مشترک خانبهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا، که صدیقه سامینژاد در آن نقش «گلنار» را بازی میکرد، در تهران نمایش داده شد، در میان مردمی که برای بار نخست سیمای یک زن ایرانی را بر پرده سینما دیده بودند واکنشهای ناگواری برانگیخت، که بهدرستی روشن نیست ــ و احتمالاً هیچگاه نیز معلوم نخواهد شد ــ که آیا خانم صدیقه سامینژاد تصوری از آن واکنشها در ذهن داشته است یا خیر، و آیا اگر میداشت حاضر به ایفای نقش در آن فیلم میشد؟
گفته میشود که در آن مقطع آوانس اوگانیانس نیز کوششهایی را در زمینه ساخت فیلم انجام میداد و در اینباره بهارلو ادامه داده است: بهموازات فعالیتهای سختکوشانه اوگانیانس در ایران، عبدالحسین سپنتا و خانبهادر اردشیر ایرانی نیز برای ساختن نخستین فیلم مشترک در هندوستان در جستوجوی بازیگر زنی بودند که زبان فارسی بداند و نقش «گلنار» را در فیلم «دختر لر» بازی کند. تا قبل از دوره پهلویِ اول بازی زنانِ مسلمان در نمایشها و تعزیهها ممنوع بود و بازیگران زنی که در این سالها در فیلمهای اوگانیانس و مرادی ایفای نقش میکردند مانند مادام سیرانوش، لیدا ماطاوسیان، ژاسمین ژوزف، زما اوگانیانس و آسیا قسطانیان (کوستانیان) از بانوان ارمنی بودند که اکثر آنها از صحنه تئاتر به سینما آمده بودند، بههمین دلیل موانع کمتری بر سرِ راه خود داشتند.
سپنتا موفق شد صدیقه (روحانگیز) سامینژاد، همسر یکی از کارکنان کمپانی امپریال فیلم بمبئی، را که از سیزده سالگی از کرمان به هندوستان رفته بود مجاب کند و با این توضیح که نام او بهعنوان نخستین بازیگر زن در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد ــ که شد ــ موافقت او و شوهرش، دماوندی، را برای بازی در فیلمش جلب کند. بدین ترتیب گروه هندی ـ ایرانی عبدالحسین سپنتا و اردشیر ایرانی کار خود را در هندوستان آغاز کرد. «دختر لر» نخستین بار در سیام آبان ۱۳۱۲ در دو سینمای مایاک (دیدهبان) و سپه بر پرده آمد، و نمایش آن، سال بعد از دوم مردادماه ۱۳۱۳ در سینما مایاک تکرار شد، و پس از یک ماه از چهارم آذر نمایش آن در سینما سپه به مدت پنجاه روز ادامه یافت.
سپس با یک دو هفته وقفه در همینسینما از نو بر پرده رفت. استقبال از فیلم بسیار پُرشور بود و حتی «مادر بزرگهای خیلی پیر» هم رفتند تا سرگذشت «دختر لر» را بهچشم ببینند. ایفای نقش گلنار در «دختر لر» موجب شد که صدیقه سامینژاد چنان انگشتنما و زبانزد خاص و عام شود که هم با دشنام روبرو شد و هم با تشویق برخی مردم در شهرهای مختلف.
سامینژاد در سال ۱۳۴۹ یعنی ۳۷ سال پس از نمایش «دختر لر»، در مستندی از محمد تهامینژاد با نام «سینمای ایران از مشروطیت تا سپنتا» حضور یافت و به روایت زندگی دشوار و پر از رنج خود پرداخت.
از تهامینژاد نقل شده است: اغلب بهطور کنترلنشدهای میخندید و در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود به من گفت که هنگام اقامت در هند ایرانیهای متعصب او را مورد ضربوشتم قرارمیدادند و حتی بطری بهطرفش پرتاب میکردند. بهطوریکه همواره مجبور بود همراه با محافظ از استودیو امپریال فیلم خارج شود.
درباره این چهره مستند دیگری با نام «روحانگیز سامینژاد» به کارگردانی مجید فدایی نیز ساخته شده که در ارتباط با زندگی نخستین بازیگر زن سینمای ایران و ایفاگر نقش «دختر لر» است.
سامینژاد در حالی در ۸۰ سالگی از دنیا رفت که خاطرات زیادی از دورانی که «دختر لر» ساخته شد و حواشی پیرامون آن بازگو نشد. فریدون جیرانی که مطالعات زیادی درباره تاریخ سینما دارد، با بیان اینکه چنین اتفاقی فقط مختص نخستین بازیگران سینما نبوده، در مصاحبهای با ایسنا گفته بود: بسیاری از بازیگران سینما، حرف و تاریخ سینما را با خود به زیر خاک بردند. من بارها به آنها گفته بودم که اجازه بدهید این اطلاعات به نسلهای دیگر انتقال داده شود، اما بسیاری از آنها به این موضوع توجه نکردند.
قدیمیهای معروف، بریدهاند و سعی میکنند که صحبت نکنند، چون معتقدند سالها به آنها بیلطفی شده است و دل پرگلایهای دارند. مثل ناصر ملک مطیعی که من یک بار از او دعوت کردم تا به خانه سینما بیاید و درباره «چهارراه حوادث» (فیلمی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان) صحبت کند و هرچه اصرار کردم موافقت نکرد. فردین هم دق کرد، در حالی که میتوانست بازی کند.
در یکی از برنامههای تلویزیونی هفت، بعد از سالها آقای افخمی گفت که اگر به تاریخ سینما مراجعه کنید میبینید که بعد از فیلم «گنج قارون» تعداد سینماهای تهران افزایش پیدا کرده است بنابراین نمیتوان نقش فردین را در تاریخ سینمای ایران انکار کرد، اما سالها تلاش شد که این نقش را انکار و حذف کنیم، اما نتوانستیم. برای همین بعد از فوت او تشییع جنازه باشکوهی شکل گرفت. او میتوانست بازی کند، چرا بازی نکرد؟ اگر بازی میکرد چه اتفاقی میافتاد؟ در سینمای سی سال اخیر که علی بیغمی وجود نداشت، میتوانست نقش یک پدر را بازی بکند.
منبع: روزیاتو
tags # بازیگر سینما ، سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند (تصاویر) کشف پرنده عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!